כל מה שחשוב שתדעו על בטיחות הרכב
Rate this post

עם כל הנושא של בטיחות בדרכים – אין מקום למשחקים. ישנם הרבה מאוד פרטים בעולם הרכב אשר אלו נועדו להשפיע על הבטיחות שלנו הנוסעים כמו גם על בטיחותם של הולכי הרגל. אנחנו כאן על מנת להסביר לכם מעט לעל הנושא של תחום הבטיחות. נחדד את ההבדלים שבין בטיחות אקטיבית לבין בטיחות פסיבית, כמו כן ננסה לבדוק מה הם המכלולים הקיימים במכוניות שלנו אשר אלו נועדו להגן עלינו.
כמו כן נבקש לברר מיהם הגופים אשר אלו אמורים לבצע את הבחני הריסוק ומי הם כוכבי הריסוק.

הקלישאות המסוכנות והשגויות

לפני הכול חשוב לנו להפריך מספר מוסכמות קיימות אשר אין בהם כל ממש.
פח עבה אינו מבטיח לנו כלל כי מדובר בכלי רכב בטוח.
מערכת ABS אשר מותקנת ברכב היא לא מערכת אשר תגדיל את מרחק הבלימה.
כשאר אנחנו בולמים בכל הכוח אנחנו לא אמורים לאבד את השליטה שלנו על הרכב.

בטיחות אקטיבית ובטיחות פסיבית

חשוב לדעת כי ישנם שני סוגים של בטיחות הרכב כאשר שני הסוגים נועדו להגן על הנוסעים. יש את הבטיחות האקטיבית ויש את הבטיחות הפסיבית.

מהי בטיחות אקטיבית?

הבטיחות האקטיבית הינה חשובה מאוד והיא למעשה נועדה להגן עלינו ולהקטין את המעורבות שלנו בתאונת דרכים.

מה משפר את הבטיחות האקטיבית של הרכב שלנו?

  • צמיגים איכותיים – הצמיגים הם אלו אשר מחברים את כלי הרכב שלנו לכביש. אם יש לנו צמיגים מאיכות טובה, הר שאלו יספקו את האחיזה שלנו לכביש בצורה טובה יותר. כתוצאה מכך אנחנו נרוויח מרחק עצירה קטן.
  • מערכת בלמים – מערכת הבלמים אמורה לסייע לנו בעצירה כמו גם בבלימה של המכונית. מובן שהיא חייבת להיות איכותית ויעילה.
  • מערכת ABS – מערכת זו מונעת את נעילתם של הגלגלים בעת בלימת חירום והיא מאפשרת את יכולת התמרון גם כאשר ישנם מצבים מסוכנים שונים. במכוניות מהדגמים החדשים של השנים האחרונות מסוגלת המערכת לעצור מהר יותר מכל אפשרות בלימה אחרת.
  • מערכת ESP – מערכת זו מזהה מצבים של איבודי אחיזה והיא עושה שימוש בניהול חכם של פעולת הבלמים, על מנת לשמור על נתיב הנסיעה הנבחר.
    חשוב לדעת כי יצרני הרכב לא תמיד ידגישו כי המכלולים אותם ציינו לעיל הם אלו אשר יתקשרו באופן ישיר לבטיחות של הרכב שלנו. אך חשוב לדעת כי אלו חשובים מאוד ממש כמו הבטיחות הפסיבית . כי ברור שמניעת תאונה תהיה תמיד עדיפה על פני הינצלות מתאונה שכבר התרחשה.

בטיחות פסיבית – מהי?

בטיחות פסיבית זהו שם כולל לכל מה שיש במכונית ואמור למזער את הנזקים לארח שמתרחשת תאונה. מה זה כולל?

  • חגורות בטיחות – תפקידן של החגורות הוא לשמור על הנוסעים בתוך המושב כאשר מתרחשת תאונה. כך הם נפגעים פחות וגם לא פוגעים באחרים.
  • כריות אוויר – אלו משככות את הפגיעה של נוסעי הרכב בתוך חלקי הרכב כמו פגיעה בהגה של הנהג וכדומה.
  • משענת ראש – אלו מפחיתות את הפגיעה המכונה "צליפת שוט" – שעלולה להיגרם בעקבות תנועת צוואר חזקה קדימה ואחורה.
  • אזורי קריסה -אזורים בשלדת הרכב אשר נועדו לקרוס כאשר מתרחשת תאונה. אלו מפחיתים את עוצמת הפגיעה בעת תאונה.

מבחני ריסוק
אלו מבחנים שהמכוניות עוברות על מנת לבדוק את רמת הבטיחות הפסיבית של המכוניות. בישראל מוכרים מכוניות אשר עברו את מבחני הריסוק על פי הסטנדרט האירופאי.
להלן דוגמאות למכוניות שהצטיינו במבחני הריסוק:
שברולט סוניק.
פורד פוקוס.
מרצדסC קלאס.

מלבד כל אלו ברור כי יש לשמור על כללי הנהיגה על מנת לשמור על בטחון הנוסעים והולכי הרגל.


לקבל פרטים נוספים




×
Get more details




×
דילוג לתוכן